තම ජීවිතය පූජා කිරීමේදී යේසුස් වෙන කිසිවෙකු විසින් නොකළ දෙයක් වෙනුවෙන් යමක් කරයි.  සියලුම අතීත නායකයින් ප්‍රජාව වෙනුවෙන් දුක් විඳීමෙන් වැළකී සිටියහ.  ඔවුන් පැමිණියේ වැරදි මාර්ගයට මිස යොහන් 10: 7 හී යේසුස් යැයි කියනු ලබන ගේට්ටුව හරහා නොව, ඔවුන් පැමිණියේ ජනතාවගෙන් ප්‍රයෝජන ගැනීමටය.  ඔවුන්ට ජීවය දෙනවා වෙනුවට ඔවුන් එය ඔවුන්ගෙන් උදුරා ගත්තා. ලූක්ගේ නැවත නැඟිටීමේ වාර්තාවේ, කාන්තාවන් ඉරිදා උදෑසන සොහොනට යයි. මෙම ඡේදයේ මුලින්ම අවධානය යොමු කළ යුත්තේ යේසුස් මෙහි කථා කරන්නේ කාටද යන්නයි.  පිළිතුර යොහන් 9 සහ ආසන්නතම සන්දර්භය වෙතින් පැමිණේ: ඔහු කතා කරන්නේ මෙම කොටසේ සහ පොදුවේ ශුභාරංචියේ යුදෙව්වන් හා සමාන වූ පරිසිවරුන් සමඟ ය (යොහන් 9:13, 18, 22, 40; යොහන් 10 ද බලන්න)  : 19, 24).  ඔවුන් පූජකයන් හා ලියන්නන් සමඟ ඉශ්රායෙල් ජනයාගේ ආගමික නායකයෝ ය.
 
එමනිසා, “සැබවින්ම මම ඔබට කියමි” කියා යේසුස් පැවසූ විට, ඔබ බහු වචන සර්වනාමයක් වන අතර එය යොමු දක්වන්නේ පුද්ගලයෙකුට නොව සමූහයකටය, මේ අවස්ථාවේදී පරිසිවරු.  එසේ නම්, ඒකපුද්ගල කථාව ඔවුන් වෙත යොමු කෙරේ (යොහන් 9:41; යොහන් 10: 6, 7, 20), නමුත් ප්‍රජාවගේ උරහිසට ඉහළින් කියවන නමුත් පණිවිඩය ද ලැබේ.
පුද්ගලයන් දෙදෙනෙකු අතර වෙනසක් / සැසඳීමක් සිදු වේ: හොඳ එඩෙරා සහ කුලියට ගත් අත.  ඔවුන් සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් ආකාරයේ නායකත්වයන් දෙකක් නියෝජනය කරයි, මන්ද මෙම ඡේදය එයයි, සහ 1-10 පදවල පෙර කොටස සියල්ලම වේ.  ප්‍රජාව බැටළුවන් ලෙස නිරූපණය කෙරෙන අතර එහි නායකයන් එඩෙ රුන්, සොරුන්, කොල්ලකරුවන්, දොරටු පාලකයන්, ආගන්තුකයන්, ගේට්ටු සහ කුලියට ගත් අත් ලෙස ධනාත්මකව හෝ නිෂේධාත්මකව විස්තර කෙරේ.  6 වන පදයෙහි කථිකයා අපට දන්වන පරිදි මේ සියල්ලම කථන රූප වේ.
 එහි සාහිත්‍ය ව්‍යුහය අනුව යොහන් 10: 11-18 ABA රටාවක් අනුගමනය කරන්න:
 පිළිතුර - හොඳ එඩෙරා (11)
 ආ. කුලියට ගත් අත (12-13)
 ඒ'.  හොඳ එඩෙරා (14-18)
ඡේදයේ ප්‍රධාන තේමාව යොහන් 10: 11 හි දක්වා ඇත: “මම හොඳ එඩෙරාය.  හොඳ එඩෙරා බැටළුවන් උදෙසා තම ජීවිතය පූජා කරයි. ”  සාමාන්‍ය ජොහැන්නින් තේමාවක් වන බැටළුවන් වෙනුවෙන් ඔහුගේ ජීවිතය පූජා කිරීමේ අර්ථය පහත දැක්වෙන පද වලින් ඉවත් කෙරේ.  ප්‍රධාන කාරණය 13 වන පදයෙහි දක්වා ඇත: කුලියට ගත් අත බැටළුවන් ඔහු නොවන නිසා ඒවා ගණන් ගන්නේ නැත, හොඳ එඩෙරා එසේ කරයි.  ඔවුන් ඔහුගේ බැටළුවන් ය, ඔවුන් ඔහුට අයිති ය, ඔවුන් ඔහු සමඟ සමීප සම්බන්ධතාවයක් ඇත 
මිතුරන් හා පවුලේ අය එකිනෙකා අතර ඇති දැනුම, ස්වාමිපුරුෂයා සහ භාර්යාව, පියා සහ දරුවන් අතර ඇති චිත්තවේගීය බැඳීම සමඟ මෙහි දැනුම සම්බන්ධ වේ.  පියාණන් වන දෙවියන් වහන්සේ හා සමානකම් ඇති වන්නේ එබැවිනි: දෙවියන් වහන්සේ යේසුස් වහන්සේව දන්නා සේම යේසුස් වහන්සේ දෙවියන් වහන්සේව දන්නා සේම, යේසුස්ද ප්‍රජාව දනී.  දෙවියන් වහන්සේ හා යේසුස් අතර ඇති මෙම සමීප සම්බන්ධතාවය යේසුස් හා ප්‍රජාව අතර ඇති සම්බන්ධයට කොතරම් සමානද යත්, යේසුස් වහන්සේ තුළින් දෙවියන් වහන්සේ ප්‍රජාවටද සමීපව සම්බන්ධ බව කෙනෙකුට පැවසිය හැකිය.
තම ජීවිතය පූජා කිරීමේදී යේසුස් වෙන කිසිවෙකු විසින් නොකළ දෙයක් වෙනුවෙන් යමක් කරයි.  සියලුම අතීත නායකයින් ප්‍රජාව වෙනුවෙන් දුක් විඳීමෙන් වැළකී සිටියහ.  ඔවුන් පැමිණියේ වැරදි මාර්ගයට මිස යොහන් 10: 7 හී යේසුස් යැයි කියනු ලබන ගේට්ටුව හරහා නොව, ඔවුන් පැමිණියේ ජනතාවගෙන් ප්‍රයෝජන ගැනීමටය.  ඔවුන්ට ජීවය දෙනවා වෙනුවට ඔවුන් එය ඔවුන්ගෙන් උදුරා ගත්තා.  නමුත් යේසුස් පැමිණියේ තමාගේම ජීවිතය ලබා දීමෙනි.  ඔහු මෙය කළේ ගොදුරක් ලෙස නොව කැමැත්තෙන් හා ස්වේච්ඡාවෙන් පරිත්‍යාගයක් ලෙස ය.  “කිසිවෙකු එය මගෙන් ගන්නේ නැත, නමුත් මම එය මාගේ කැමැත්තෙන් තබමි.”  මෙය “මාගේ පියාණන්ගෙන් මට ලැබුණි” (18 පදය).
යේසුස්ගේ දේවසේවය තුළ පිහිටා තිබුණත්, යොහන්ගේ ශුභාරංචිය පශ්චාත් නැවත නැඟිටීමේ යුගයේ නිශ්චිත ප්‍රජාවන්ගේ අවශ්‍යතා සපුරාලයි.  ක්‍රි.ව. 90 දී පමණ සුබ අස්න ලියා ඇති බව විශාරදයින් විශ්වාස කරයි. ක්‍රි.ව. 70 දී ජෙරුසලම වැටලීමේදී තම ජනතාව අත්හැර දමා ජහොනිය ගම්මානයට ගිය පරිසිවරුන් සිනගෝගයේ නායකයින්ගෙන් ජොහැන්නියානු ප්‍රජාව හිරිහැරවලට මුහුණ දුන් කාලයකි.  එහිදී ඔවුන් යුදෙව් ආගම ප්‍රතිනිර්මාණය කිරීමේ ක්‍රියාවලිය ආරම්භ කළහ.  ඔවුන් නරක එඩෙරුන්ට සමාන කර ඇත. යොහන් 10: 12-13 එම සිදුවීම පිළිබඳ සෘජු සඳහනක් විය හැකිය.  ඊට හාත්පසින්ම වෙනස්ව, යේසුස්ව හොඳ එඩෙරා ලෙස ඉදිරිපත් කර ඇත.
මෙම නවක ක්‍රිස්තියානි ප්‍රජාව දෙස බලන විට, මෙම නායකත්ව වර්ග දෙක අතර සැසඳීමක් නොමැත.  එකක්, පශ්චාත්-යුද පරිසිවරුන් විසින් අනුමාන කරන ලද අතර, එය සුවිශේෂී හා ස්වයං සේවය ලෙස හැඟුණි.  අනෙක, යේසුස් ක්‍රිස්තුස් විසින් ආදර්ශනය කරන ලද, පරණ ගිවිසුමේ එ ඩෙරාගේ සම්ප්‍රදාය කියවීම එහි නියම අරුත ගෙනහැර දැක්වීය: එඩෙරෙකු වීම යනු ප්‍රජාවේ සුභසාධනය වෙනුවෙන් කැපකිරීම, අන් අය ජීවත්වීම සඳහා කෙනෙකුගේ ජීවිතය ලබා දීම ය.  ඔහු තමා “හොඳ එඩෙරා” ලෙස හඳුන්වන්නේ එබැවිනි.
ජොහැන්නින් ප්‍රජාව යේසුස් එඩෙරා බව සහතික කළ විට, ඔවුන් ක්‍රිස්තියානි විද්‍යාත්මක ප්‍රකාශයක් කිරීම පමණක් නොව, යේසුස් වහන්සේ යැයි සිතූ අය පමණක් නොව, ඔවුන් අතර කුමන ආකාරයේ නායකත්වයක් අපේක්ෂා කරනවාද යන්නද තහවුරු කරමින් සිටියහ.  ජේසුස් වහන්සේ ජීවමාන, අධ්‍යාත්මික පැමිණීමක් පමණක් නොව, ආගමික වතාවත් වලදී දෙවියන් වහන්සේ ලෙස නමස්කාර කරනු ලැබූ අතර, පල්ලියේ නායකත්වයට ඔහු ආදර්ශයක් විය.  එබැවින් මෙම “හොඳ එඩෙරා” ආකෘතිය ප්‍රජා නායකයින්ට අනුගමනය කිරීමට දිරිගැන්වූ එකක් විය.
දේවසේවය වෘත්තියක් ලෙස අප බොහෝ දෙනෙක් සිතන්නට ඇත.  නමුත් දේවසේවය වෘත්තියක් නොවේ, එය වෘත්තියක්, කැදවීමකි  අපව දෙවියන් වහන්සේ විසින් සේවයට කැඳවනු ලැබ ඇත.  දේවසේවය යනු අප ගැන (වෘත්තිය) නොව අප සේවය කරන පුද්ගලයින් (වෘත්තිය) ගැන ය.  දේවසේවය වෘත්තියක් ලෙස අප වටහා ගන්නා විට, අප අප ගැන පමණක් සැලකිලිමත් වේ - අපගේ වෘත්තිය, අපගේ සාර්ථකත්වය, විශ්‍රාම ගැනීම යනාදිය - අවශ්‍යයෙන්ම අප සේවය කරන පුද්ගලයින් ගැන නොවේ.  බැටළුවන් ගැන සැලකිල්ලක් නොදක්වන අපි කුලියට ගත් අත් බවට පත්වෙමු (යොහන් 10:13).  නමුත් දේව සේවය වෘත්තියක් ලෙස අප වටහා ගත් විට, අන් අය ඔවුන් වෙනුවෙන් අපගේ ජීවිතය ලබා දෙන තෙක් අපි ඔවුන් ගැන සැලකිලිමත් වෙමු.
අපි, පාස්කු ජනතාව.  ඒ කියන්නේ මොකද්ද?  එයින් අදහස් කරන්නේ, යේසුස්ගේ ආදර්ශය අනුගමනය කරමින්, අපි අපගේ ජීවිත අන් අයගේ ජීවිත සඳහා ආයෝජනය කරන්නේ අපට තවදුරටත් වැදගත් නොවන තැනට, ඔවුන් පමණක් බවයි.   අප අපගේ ජීවිත ලබා දෙන්නේ කෙසේද - නැතහොත් එය වඩාත් සමකාලීනව කිවහොත් - අප සේවය කරන පුද්ගලයින් සඳහා අපගේ ජීවිත ආයෝජනය කරන්නේ කෙසේද? 
“කුලියට ගත් අත්” වෙනුවට “හොඳ එඩෙරුන්” වන්නේ කෙසේද?  මෙම තීරණාත්මක ප්‍රශ්නයට පිළිතුර සොයාගත හැක්කේ අප අපගේ අසාර්ථකත්වයට ඉන් අවංකව මුහුණ දී අප මෙහෙවරක් ලෙස හඳුන්වන මෙම ගමන ආරම්භ කරන විට අපට ලැබුණු කැදවීමට නැවත යොමු වූ විට පමණි.

7GradeWriterWorkshopනිශාන්ත ගුණරත්න දෙව්ගැති තුමා

Jesustoday.lk 5 වන වසර 8 වන සතිය 2021 අප්‍ර‍ේල් 25 වන ඉරිදා 

Comments powered by CComment